Forventninger til forældre til medlemmer i Grenaa IF

Grenaa IF drives af frivillige og er afhængige af at medlemmer, forældre og andre frivillige hjælper til i Klubben.

Det forpligtiger at melde sig ind i en forening, det gælder også for Grenaa IF Fodbold. Vil vi have en god forening med gode tilbud, så skal vi alle hjælpes ad. I Grenaa IF Fodbold dækker vores  kontingenter en stor del af klubbens omkostninger, så for at få økonomien til at hænge sammen er det et fælles ansvar at varetage én eller flere klubopgaver som spiller eller forældre hvert år. De opgaver vi tænker på her er f.eks. kiosksalg, opstilling og oprydning efter Kattegat Cup, som er en stor indtægtskilde for klubben. Udover klubopgaverne kan der være opgaver relateret til hver årgang/hold.

Som forældre forventes det at du:

• Kører til udvalgte udekampe så vidt det er muligt
  • Deltager i frugtordning på holdet efter behov
  • Tager minimum en vagt per tilmeldt spiller pr. sæson i Klubkiosken
  • Tager minimum to vagter per tilmeldt spiller til Grenaa IF arrangerede stævner

DE 10 FORÆLDREBUD

1. Mød op til træning og kamp – dit barn sætter pris på det
  2. Forhold dig i ro på sidelinjen – lad børnene spille
  3. Ophold dig kun langs den ene sidelinje – og i god afstand til trænere og spillere
  4. Respekter trænerens beslutninger – vær positiv og støttende
  5. Respekter dommerens beslutninger – se på dommeren som en vejleder
  6. Skab god stemning ved kampene – byd fx. udeholdets forældre på kaffe
  7. Spørg om kampen var spændende og sjov – ikke om resultatet
  8. Sørg for rigtigt og fornuftigt udstyr – overdriv ikke
  9. Bak op om holdets og klubbens arbejde – din indsats bliver værdsat, ikke mindst af dit barn
  10. Husk på, at det er dit barn som spiller fodbold – ikke dig!